2012 is al weer 3 weken oud. Even ontspannen mag wel. Lachen trouwens ook. We zijn allemaal ontzettend serieus en ernstig bezig met ons bedrijf en alles wat daarbij komt kijken. Maar soms kan even de andere kant opkijken geen kwaad. Want niet iedereen neemt zijn bedrijf altijd even serieus. Tenminste, dat vermoed ik als je de 3 commercials hieronder bekijkt.
Het zijn ‘home made’ commercials uit de US: over the top, totale idioterie en niemand in Nederland zal het ooit aandurven om de inteligentie van zijn doelgroep op deze manier ter discussie te stellen.
Doe je zelf een lol en bekijk ze. Kost je alles bij elkaar 3 minuten en ik garandeer je dat je er de rest van de week weer grijnzend en vol goede moed tegenaan kan.
Naschrift: ik begreep inmiddels dat de middelste van de drie hieronder een klassieker is. Al bijna 20 jaar oud. En in de loop der jaren zelfs in verschillende satirische tv-shows te zien geweest. Klik op de play button en je begrijpt binnen een paar seconde waarom het wordt gezien als de slechtste commercial ooit.
Over Carl Weenink
Stapte van 'sales' naar de journalistiek, werd 'ghostwriter', maakte bladen, verzeilde in de reclame, raakte verslaafd aan Direct Marketing en bundelde gaandeweg de ideale combinatie van commercie, content en marketing tot een solide fundament onder wat we 'online marketing' noemen. Meer >>"
Geef een antwoord